Alo 182 den Hastane Randevusu Nasıl Alınır ?
Alo 182 Hattı türkiye Genelinde Sağlık Bakanlığına bağlı 2. ve 3.
basamak Hastaneler ile Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri için 182 Hastane
Randevu Merkezini arayarak canlı operatörlerden veya web üzerinden
kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilecekleri bir
uygulamadır.
HASTANE RANDEVU MERKEZİ’NİN AMAÇLARI NELERDİR?
Hastanelerde daha iyi bir kaynak planlanması (iş gücü ve teçhizat
kullanımının etkin ve verimli planlanması) yapılarak vatandaş/hasta
memnuniyetinin artırılması, hastanelerde kuyrukların
azaltılması.Hastanelerde kaynak kullanımının ve dağıtımının ölçülmesi
(iş gücü, makine ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli
uygulanması)suretiyle; sağlık hizmetleri sunumunun, verim ve kalitesinin
artırılması.Hastane Randevu Merkezi verileriyle, sağlık politikaları
geliştirilmesine yardımcı olunması.
HASTANE RANDEVU NASIL ALINIR?
ALO 182 ARANARAK;
Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı
Hastane Randevu Merkezi MHRS aranır. 182 numaralı telefonu arayan
vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana (canlı operatör) randevu
talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan
vatandaş bilgilerini doğrular.
Vatandaş randevu talebinde bulunduğu hastane, poliklinik ve hekim
bilgilerinden en azından hangi polikliniğe gideceğini asistana
bildirdikten sonra, asistan uygun tarih ve saat dilimlerini vatandaşa
iletir.
Vatandaş seçimini yaparak randevusunu alır.
HASTANE RANDEVU NASIL İPTAL EDİLİR?
ALO 182 ARANARAK;
Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı
Hastane Randevu Merkezi aranır. Bu arama randevu zamanından en az 80
dakika önce yapılmalıdır. 182 numaralı telefonu arayan vatandaş
tarafından çağrıyı karşılayan asistana randevu talebinde bulunulan
vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini
doğrular. Vatandaş iptalini istediği randevusunun, tarih ve zamanını
asistana iletir. Asistan tarafından ilgili randevu iptal edilir.